Thursday, March 31, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa !

assalamualaikum..



OMG.. this is the best local-movie ever... biasa cerita tempatan kan merepek-repek... tak ada mesej langsung.. tak habis-habis cerita pasal 'cinta sejati' ataupon yang tengah market sekarang ialah cerita 'seram'.. hishh.. sebelum ni rasa sangat membazir kalau tengok local-movie.. bukan aku tak sokong produk tempatan.. tapi aku tak pernah tertarik nak tengok atau nak jenguk.. hehe.. maaf la yee...

tapi disebabkan movie yang baru release 10 Mac hari tu aku dah suka tengok local-movie..
sangat menyayat hati dan sangat menambahkan pengetahuan.. tak ada la kalau kita keluar panggung kosong.. lepas tengok movie pegi jalan-jalan sekejap tup tup da lupa.. nampak sangat cerita tu langsung tak lekat kat kepala otak.. haha... apa movie yang aku dok puji-puji ni..
alaa.. takkan korang tak tahu pasal cerita yang diterbitkan oleh keluarga suami saya.. haha.. sapa pulak laki aku pulak ni? hehe.. KRU Studios.. then sapa laki aku tu? Abg Edry la.. hahaha.. habis la aku kalau bini betul dia dengar.. hehe.. sorry kak.. kita gurau-gurau saje!


ahaa... best sangat movie ni sampai tak terkata atau speechless la... u know what before this i really don't like about history very much (maaf kalau tatabahasa terabor!) tapi rasa teruja sangat tengok movie ni.. awww... ada beberapa sebab yang membuatkan aku nak tengok.. hehe..

First : Syarikat yang menerbitkan


Second : actor yang terlibat

 
Steven Rahman Hughes as Merong

Gavin Stenhouse as Prince Marcus

Third : The Trailer


(terlalu kecil ke? sorry ye.. da nme trailer mesti la bagi yang kecik je.. nak tengok yang besar tengok kat panggung ahh.. hoho)

Fourth : The Poster



Fifth : The Soundtrack

(nak dengar? ahaa.... kalau rajin g la find yourself.. xpe nnt i letak kat sni ok!huhu)

ok cukup sampai fifth aje.. hari tu punya la memerah otak nak bagitaw apa alasan yang buat aku suka sangat dengan movie ni.. bila nak tulis kat blog tiba-tiba semuanya terbang ann.. lagipon kesian kat orang-orang yang belum tengok lagi.. meleleh je dengar aku pot pet pot pet ni.. hehehe.. apapon memang aku mengalu-alukan korang untuk tonton movie ini.. seriously.. walaupon korang tak pernah minat dengan benda-benda berunsur sejarah.. tapi ini la cerita yang berkisah kan sejarah paling BEST! huhu... cuba la cikgu sejarah kita mengajar dengan buat satu movie lepas tu kita sebagai murid yang bertauliah pegi tengok.. mesti tak boring.. lagi-lagi kalau actor-actor nya macam mereka di atas sana.. aww.. tengok ni.. aku da mula nak menggatal suda.. adehh....

baiklah,, sampai sini je aku promote filem hasil kerja keras abang ipar aku..
(aku memang nak mati kene pancung dengan bini abg Edry! haha)

p/s: saksikan sekarang jugak! kalau nak tengok banyak kali pon lagi bagus..haha...




No comments:

Post a Comment