Monday, August 1, 2011

Cerita aje la apa2...

assalamualaikum...


wahh.. setelah seminggu tinggal kat rumah aunty aku.. akhirnya dapat jua aku pulang ke rumah sendiri.. tapi rasa janggal la pulak.. ye laa.. semasa duduk rumah aunty aku,, banyak benda yang berbeza aku buat masa kat rumah sendiri.. yelaa.. kat sana tak bole duduk dengan senang.. sebab ramai budak2..tak ada la ramai.. sorang je tapi perangai macam beramai2.. huhu... kena jaga budak tu la.. cute + cantik budaknyee.. hehe.. 


hari pertama :
balik dari tusyen addmath.. duk2 sekejap.. lepas magrib diorang ajak keluar.. pegi Putri Wangsa aje pon.. nak beli barang budak kecik tu laa.. wahh.. hari tu pulak ada pasar malam kat situ.. menyempat lagi la singgah kan.. da aku kena bawak pampes dak kecik tu sepanjang jalan.. agak2 malu jugak la.. tapi tak apa.. pastu.. tengok sepit rambut.. wahh.. banyak pulak yang cute2.. tapi tak ada feel nak beli.. so,, tak beli tapi aunty aku belikan untuk si kecik tu la.. hishh.. makin gedik la awak ye... hehe.. aku jalan laa dengan abang2 si kecik tu.. abang dia yang second tu nama Rizal.. ok.. si Rizal ni pulak nampak kedai 7.11.. mende uhh? alaa.. seven eleven la..dia nampak pastu dia merengek2 kat ayah dia nak beli air slurrpy tu,, cemana ntah eja nye,, bedal aje.... aku dengan baik nye pon berkata.. " jom ahh.. kita belanja" wahh.. seronok kau dia.. hahaha... aku belanja abang dia sekali la.. shahrul namanya.. huahua.. dorang nak kale merah.. aku tengok kale ijau tu cam sedap je aku pon pilih yang ijau.. huhu.. sedappp... ok.. bila balik.. aku penat + ngantok.. masuk bilik.. mati terus.. 

hari kedua :
bangun pagi.. main dengan si kecik tu.. wahh.. comel tak comel aku.. bila terasa da penat main dengan dia aku dukung n campak aje kat abang2 dia.. bye2.. kakak nak pegi tolong ibu masak... yee.. aku tolong taw.. aku panggil ibu dorang tu Kak Julia..
ok.. kak julia pon suka kalau aku tolong masak.. ada laa.. potong tu pototng ni aje.. ok what ? hehehe.... lepas makan.. tengok tv cerita lawak2.. mende ntah.. lepas tu bersiap2.. sebab nak pegi tusyen math pulak.. selepas 1 jam setengah.. aku balik.. macam biasa jumpa si kecik tu.. wahh... dia bukan main gedik lagi dengan aku.. ayah dia pon sampai hangin kat dia.. ayah dia cakap " adik ni manja nye kalau ada kakak ni" haha... aku pon layan aje laa.. tapi aku suka main dengan dia.. aku kan berjiwa kekanak-kanakkan.. huhu.. tu yang seronok aje... 

hari ketiga:

hari ahad yang hening ni semua cuti.. tapi aku je tak bapa nak cuti.. yela.. pukul 3 da kena pegi belajar kereta.. macam hari2 sebelumnya.. aku bermanja2 dengan si kecik.. wahhaha.. dia tak reti cakap lagi walaupon umo da nak dekat 2 tahun.. tak apa laa.. first time jumpa dia panggil aku kaq..(npe 'q' sebab dia sebut mcm kt tekak dia ade kahak aje..) bila da lame2.. dia tersebut maa ? wahh.. dia panggil macam tu pon bukan aku nak betulkan.. ahh malas ahh.. tapi bila ibu dia dengar.. dia ajar la subut kakak.. tapi dia sebut kakaq.. bak kata aku tadi.. tekak macam penuh kahak aje,, hahah...
hari2 bersekolah:

bangun pukul 6.. bukak pintu nak pegi bilik air..wahh.. da ada orang pulak.. hishh.. kena la tunggu giliran laa yee.. biasa mandi paling awal si Rizal tu la.. aku yang kedua dan terakhir si Shahrul tu la.. hishh.. tapi aku jugak laa yang last siap berseragam sekolah.. keluar bilik je dorang da sarapan dulu.. haihh.. aku tak biasa makan pagi so minum aje la.. kalau pagi2 melantak.. tempat first aku singgah nanati kat sekolah toilet la.. huhh.. pastu gerak nak pegi sekolah masing2.. mula singgah sekolah Rizal.. diikuti dengan Shahrul.. at last baru sampai sekolah aku.. biasa ahh.. sekolah aku paling bandar.. ciss.. muntah aku ! bila balik aku jugak yang last.. da sekolah jauh. ada kelas tambahan pulak tu.. haihh.. balik melantak sama2 dengan adik2 kita kan.. seronok jugak la kan.. da petang.. buat homework sikit.. mana tak nye.. tak sempat nak buat banyak2.. si kecik tu kacau aje.. ada aje dia amik.. hangin jugak la kan.. yelaa.. dia nak ajak aku main dengan dia la tu.. ok.. kakak paham.. jom main.. aku dukung dia haa amik kau aku pusing2 kan dia.. bukan nak takut lagi suka.. bila nak turunkan.. tak nak.. memang cantekk ! sakit tangan aku... aku nampak raket terus ajak abang2 dia main badminton.. yelaa.. da lama tak main.. huhu.. best laaa.... malam datang.. tengok tv sikit and mata ngantok terus masuk bilik.. tido !

hari terakhir :

hari ni hari jumaat.. ayah aku da sampai KL pastu dia pegi amik kakak aku kat Melaka.. hish.. semak kau .. wihiihii... balik sekolah pegi makan beramai2 kat rumah.. pastu abang2 si kecik tu pegi sembahyang jumaat..aku kat rumah dengan si kecik n ibu dia.. tertido2 aku.. bole pulak dia kacau aku tido.. hangin betul.. da geram aku bangun aje.. pukul 5 ada tusyen addmath.. haihh..balik tusyen kemas2 barang aku sebab malam ni aku nak balik rumah.. yahoo.com ! hehebila lepas magrib kami pon bertolak ke rumah aku.. tak semua barang2 aku aku bawak.. sebab tak muat.. tak apa besok bole amik laa.. hehee..
ok.. akhirnya aku da sampai rumah... rasa seronok jugak bole tengok mami n ayah aku balik.. wahh.. alhamdulillah tak ada pape... 


macam2 ayah aku bawak.. paling aku suka.. dia bawak kan aku buah avocado.. wahh.. macam kat sini tak adaa je.. ada tapi mahal... ada ahh lagi dia bawak.. malas nak tulis.. 
ok.. daa.. kakak aku da bising.. 
tata...

No comments:

Post a Comment