Sunday, July 17, 2011

PLKN !

assalamualaikum...

sejak akhir2 ni.. panas betul topic pasal PLKN.. soalan yang selalu ditanyakan bila jumpa..
ehh,, ko da check PLKN ?

haii.. naik boring aku.. ada lagi soalan nya...
ehh,, ko dapat PLKN tak ?

heyy... 
ada yang seronok sangat nak pegi.. ada jugak yang pemalas macam aku.. huhu.. nak buat apa ntah pegi benda tu.. da la 3 bulan.. lama tu.. lepas tu kata nya dapat duit RM 300.. aku nak tanya BERBALOI KE ?  

kita kat sana berjemur 24 jam dibawah sinaran mentari.. kawad laa.. panjat sana panjat sini la.. dan macam2 lagi.. memang dengar.. ' wahh best nya buat benda2 tu ' .. tapi bila kulit da hitam masih best lagi ke ? hmmm...
aku asyik tanya je kat kawan2 aku yang nak sangat terpilih masuk PLKN tu... dorang cakap best sebab dapat buat aktiviti2 lasak tu.. huh.. banyak2 yang aku tanya.. tu aje la jawapan dorang.. boring aku dengar ! hah...

haaa... mesti korang nak tau jugak aku terpilih ke tak kan? yela.. dari tadi aku asik bebel2 je pasal kalau dapat.. 
alhamdulillah... TAK DAPAT...

hari tu,, ketika dalam perjalan nak ke rumah kawan ayah aku.. aku pon tanya something :
ME : ayah,, kalau kite dapat PLKN macam mane ?
AYAH : hmm,, benda tu tak bole tak pegi kan ?
ME : a'ahh laa...
AYAH : kalau dapat pegi aje la..
(dia cakap dengan nada yang redha.. tak bole bla ! )
ME : alaaa...

masa tu aku belum check lagi.. malas ! (sebenarnya takot hehe)
tapi aku suruh kawan aku check kan.. pastu dia forward text tu kat aku..
huhuhu... nak terkeluar dari tingkap jugak la aku tengok.. wuhuu..
thank you and love you Malaysia !

No comments:

Post a Comment