Saturday, April 23, 2011

A day in SunWay..

assalamualaikum..

hello.. today i want to try something new that i haven't do before this.. i just want to try to speak english.. can i? for sure right.. i need some improvement on english.. because my second test really bad.. i mean in english test la.. huhu.. i don't want to look like damn idiot shit girl.. so.. i just need to stop speaking in english now.. -over-

hishh.. orang putih mana yang sesat kat blog aku ni.. tibatiba nak speaking speaking pulak kat sini.. hehe.. bukan apa.. aku saja je nak try try guna full english.. tapi tak sanggup nak memperbodohkan diri lagi.. yela.. cuba ada teacher ke pakar english baca.. tak ke dia cakap aku tak belajar? kecik hati aku taw.. hahaha...

ok.. aku nak mula cerita pasal tajuk entry hari ni.. tajuk hari ni berkaitan dengan aktiviti yang aku sertai tadi.. A Day In Sunway..  Sunway mana kan? Sunway Lagoon ka? atau Sunway Terpegun? ahh.. mana mana bole.. tapi both also wrong! Sunway College la.. yang kat Austin tu.. nak cerita sikit tentang aktiviti tu jap yee.. ok disertai seramai.. 40 kot.. agak agak satu bas jugak la.. pelajarnya dari pelbagai kelas.. dari ASC (kot) hingga SP (kot).. pegi agak lambat juga la.. agak agak dalam 8 lebih.. semuanya dalam agak agak aku je.. tu yang dari tadi dok cakap ada agak agak je.. hehe.. maaf! sebab saya pon tak berapa nak pasti.. huhu! sampai sampai aje.. kitorang dipisahkan.. (sedih!)cehh.. Kiri for science kanan for art.. sebenarnya aku suprised sikit sebab aku tak ada amik art.. tibatiba dia suruh masuk barisan tu.. haiihh.. dengan rasa tak puas hati masuk je la.. kami pon masuk ke dewan masing masing...

so aku stoy pasal section aku je la.. bukan aku masuk pon yang science tu.. tapi ada la tanya dorang apa yang dorang buat tu.. well talking about science mestila dorang masuk lab and try to buat satu experiment kan.. yess.. mesti best.. tapi aku punya pon not bad gak.. sebab dia cakap pasal Personal Grooming.. mula mula dia tanya aku teragak agak jugak la nak jawab.. mesti la.. baru sampai.. malu ahh dengan sekolah lain kan.. tapi miss Linda (lecture) dia tanya apa maksud yang bole kita terangkan pasal benda tu.. dia nak jawapan satu dari sekolah aku.. satu lagi dari sekolah len tu la.. then semua malu malu nak jawab.. dengan penuh rasa yakin diri aku pon jawab... bla bla bla.. then miss tu cakap yess.. very good.. pastu dia tanya sekolah lain pulak.. adehh.. bila da jawab tu rasa lega.. sebab sebelum ni nervous la jugak... dia ajar macam mana rupa yang sesuai untuk kita mengikut bentuk muka, badan, and warna.. and so on la...

one hour later.. our first section is over.. miss tu pon bagi la kitorang pegi break.. lama pulak tu break dia.. sampai satu jam lebih jugak la kan.. lepas makan da tak tau nak buat apa.. cuci mata pon nak tengok sapa.. tak ada budak laki dari sekolah lain ahh.. ada pon dua tiga je.. melayu la.. kalau cina ramai jugak la kan.. tak ada yang menambat hati.. berangan aje la keje nye kat sana.. haha.. jalan jalan jalan jalan.. pastu tengok papan kenyataan kelab diorang.. COOL!

second section.. dengan lecture lain and tempat lain.. yang first tadi macam kat panggung(movie) yang second ni memang macam bilik kuliah laa.. haha.. now about Communication Skills.. dia pon pot pet pot pet kat depan.. aku yang belakang ni asik gelak je.. sakit perut i... dengan ada game dia lagi.. tu lagi lawak..!! dua orang ni kena duduk membelakangi satu sama lain.. so dorang tak dapat tengok la kawan dorang buat apa.. then miss tu bagi satu kertas yang ada gambar dan lagi satu kertas kosong.. kiranya game ni pasal macam mana dorang ni nak berinteraksi tanpa tengok ahh kot.. hehe... macam macam la.. ada yang cakap pelik2..kalau aku pon ntah pape yang aku lukis.. at last tak sama pon dengan apa yang ada pada gambar tu.. hahahaha... seronok laa.. sebab dia ada joke sikit.. so tak ada la straight sangat macam highway tu,, hahaha...

last.. kitorang pon keluar la dari bilik kuliah tu.. da keluar tak tau nak buat apa.. tunggu bas tak macam lambat pulak kan.. apa lagi.. tak lepas peluang ahh.. sesi bergambar di mula kan sekarang!!! aku dengan fadzila ada la amik gambar.. suruh orang amikkkan pon ada.. lepas tu dengan dak2 lain.. ramai2.. haha.. kelakar.. picture sweet couple la.. kawin pon hade.. tak tinggal.. saje kenakan dorang balik.. haha... nak post ambar pon bukan pada aku.. banyak pada dorang.. huihh.. SABAR~ 

akhirnya.. bas kami datang.. kami pon balik.. ada la melambai2 ke arah akak2 Sunway.. (hina betol namanya.. haha
saya ingin mengucapkan TERIMA KASIH kepada semua yang menganjurkan aktiviti ini.. thanx a lot.. i really appreciate it.. yeahh...


 -THE END-

No comments:

Post a Comment