Wednesday, June 1, 2011

Settle !

assalamualaikum...

today,, aku nak post entry pasal topic yang tengah kecoh  di kelas2 yang berkenaan.. hehe.. barang siapa yang mengikuti aliran prinsip perakaunan.. ini diaa.... mesti kalian sangat amat faham topic apa yang akaq sebok membebel ni.. hhehe...

start from tahun aku.. i mean tahun lepas.. prinsip perakaunan telah membuat satu projek yang diberi nama      'projek menyusahkan pelajar'..hehe.. bukan tu sebenarnyaa..  actually, projek kertas 3 laa.. ishh.. menyusahkan la tu.. sebok nak buat kertas 3.. kertas 1 and 2 pon kelaut mati.. lagi dengan benda baru ni.. yang kertas 3 tu ala2 kerja kursus ahhh... tu pon takkan tak tau..hehe... Form 4 punya kerja ni diaaa..



 *pasal mereka huru hara aku jadinyaa... malas nak bukak folder tu lagi ! haha


tahun lepas punye bit harder.. sebab aku terkena kezutan 'terlebih paham'... yelaa,, lepas PMR kan.. pastu kite belajar aliran baru yang belum pernah aku tengok.. dulu2 just jenguk2 je ada laa.. sebab tu la agak2 lembab sikit nak buat.. ok.. pasal kezutan 'terlebih paham' tu just gimik... jangan pulak korang tak paham pastu sanggup cari aku nak tanya.. da aku pon terikut nganga.. ok.. mula merepek.. hehe

paling tak bole nak bla.. kerja tahun lepas punya sangat banyak salah... daripada ayat aku pon da menunjukkan kalau salah tu bertimbun.. tengok ayat aku.. kalau cikgu BM aku baca mati aku kena tengking.. hehe,, maaf! haa.. sambung.. jangan kan banyak salah.. aku punye kerja hilang terus.. peghh.. hangin + sedih ... cikgu tu cakap masa kira cukup semua.. sekali cikgu baru aku bagi balik kat semua.. aku punye SORANG tak adaa.. dengan aku besar kan perkataan 'sorang' tu pon da menunjukkan kalau aku tengah hangin !

then.. buat punye buat.. akhirnya settle jua.. 

ok.. tahun ni punya senang sikit la kot sebab bole copy2.. tapi tak semua bole.. ada la yang kena lain2.. kalau semua bole copy2.. baik kementrian pelajaran tu suruh sorang daripada kelas2 yang amik akaun ni buat .. da senang cikgu nak tanda.. tak payah nak libat kan pelajar lain.. kan? hehe.. tu tunggu kalau aku jadi kementrian pelajaran laa..  haa. hasil kerja untuk Form 5 pula bersepah2 foldernye.. jadi .. tak ada la nak ditunjukkan pape.. hehe

haa.. nasib baik jugak ada kawan2 yang sanggup membantu serba sedikit information.. walaupon pening sikit.. yelaa,, ada yang cakap macam ni.. ada yang cakap macam tu.. bila digabungkan bersama jadi la aku yang blurr ni.. haha....

dan akhirnya jua.. settle suda... mintak2 yang ni tak ada apa2 kesilapan.. if da hantar.. aku malas nak check2 balik... malas bole tak ? haha.... tapi naluri kepelajaran aku mengatakan insyaallah tak ada silap.. hehehe...kelegaan tak dapat disembunyikan lagi.. huahhhh..... seronok!

 
*huhh.. senyum sakan nampak.. hehe

baiklah... aku perlu tido.. sekarang jam suda tepat  4 a.m .. besok nak pegi thursday market.. jadah apa pulak tu? pasar khamis laa.. alaa, yang banyak kain2 and so on tu.. kakak aku tu la.. dari awal tahun dulu sibok dok ajak aku pegi sana..ye laa,, aku asik skola aje.. katenye dia tu dia nak cari baju cotton.. apa aje laa.. untuk kakak aku,, aku da teman besok belanja aku pape.. baju kurung satu please! hahaha....
ok.. aku da meleweng sampai nak jatuh sungai da ni... tapi buat2 tak sedar pulak...  yee,, sekarang aku da sedar..jadi baik aku bla la dari sini kan? 

that's all...
tata~

No comments:

Post a Comment